0.1 Oyunda Hikaye Yaratımı

Hikaye, Geralt’ın uzun süredir kayıp olan sevgilisi Yennefer ve manevi kızı Ciri’yi kıta kıta aramasıyla başlıyor. Ciri ise dünyayı kurtarabilecek ya da mahvedebilecek güce sahip bir kız.

Hikaye sadece Yennefer ve Ciri’yi bulmak üzerine değil, Geralt bu konuda bilgisi olan kişilerin ayrıca işlerini de yapıyor. Hikaye, odağını ve hızını korusa da gizem çözmekten çok yakalamacaya benziyor. Mükemmel diyalogları ve harika ses sanatçıları sayesinde hikayeye kendinizi kaptırıp duygusal anlamda bağlanıyorsunuz.

Hikaye yaratımında oyunun kitaplarından referans alınmıştır. Eğer kitabı okumamışsanız Ciri’ye oyun sonlarına kadar pek ilgi duymayabilirsiniz -Ta ki onun hakkında bilgiler toplayana kadar.- Hatta arka plandaki yan karakterler hakkında daha çok bilginiz olabilir. Bu karakterler de hikaye akışı ve tanıtımı iyi olduğu için son derece ilgi çekici oluyor.

0.2 Yan Karakterler

Yan karakterlerin, siz ana hikayeden uzaklaştıkça daha ilgi çekici hale gelip ön plana çıkma imkanları oluyor.

Yüzlerce görev için tek tek arka plan hikayeleri yazılmasının, hatta alakasız görünen “basit” yan görevlerin hayret verici bir şekilde birbirine bağlanmasının ve en ufak takip görevinden hayalet avına kadar her bir görevin inanılmaz bir arka plan hikayesi var. Witcher 3’ün de kendisini hissettirdiği noktası burası.

0.3 Game Design

The Witcher 3, Aksiyon ve Open World RPG bir oyundur. Oyunun RYO mekaniklerine baktığımız zaman en az diğer oyunlar kadar yoğun ve derin olduğu görülüyor. Çok büyük olan bu açık dünyayı keşfetmeniz için oyun sizi adeta teşvik ediyor. Gece gündüz döngüsü ve dinamik hava koşulları bir bütün oluşturuyor ve The Witcher 3’ün manzarasını, görüp görebileceğiniz en otantik hissiyatı veren açık dünyalardan biri haline getiriyor. İşlevsel bir mini harita size nereye gideceğinizi gösteriyor.

0.3.1 İKİ KILIÇ OLAYI

Geralt iki kılıçla donatılmıştır; biri insanları göndermek için çelikten, diğeri canavarları öldürmek için gümüşten yapılmıştır. Her iki kılıç da tüm düşman türlerine biraz hasar verir, ancak iş için doğru alet kullanılarak optimize edilebilir. Oyuncu, savaş esnasında bu kuralı unutabilir, ancak tasarımcılar bunu önlemeye yardımcı olmak için iki özellik sunmuşlar: İlk olarak, bir grup düşmana yaklaşırken Geralt otomatik olarak, savaşmak üzere olduğu düşmana göre doğru kılıcı çekecek ve hepsi ölene kadar elinde tutacaktır. İkincisi, oyuncu Geralt’ın sırtına karşılık gelen konumdan bir kılıcı çekmek/geri çekmek için sola veya sağa basarak bu işlevi geçersiz kılma yeteneğine sahiptir. Bu, çelik bir kılıcın hasar gördüğü bir senaryo için yararlı olabilir ve oyuncu bunun yerine gümüş olanı kullanmak isteyebilir veya hem insanlara hem de canavarlara karşı savaştıkları bir senaryo için yararlı olabilir.

0.3.2 ALTINCI HİS

Geralt bir Witcher’dır, yani hem yüksek bir görme hem de koku alma duyusuna sahiptir. Oyun sırasında herhangi bir noktada, oyuncu bu duyuları kullanabilir ve bağlama bağlı olarak ayak izleri veya koku izleri gibi önemli bilgileri parlak kırmızı veya sarı renkte vurgulayan bir filtreden dünyayı görebilir. Bununla birlikte, elle yazılmış harfler veya nesneler gibi kilit görev öğeleri, Geralt’ın duyuları kullanılmadan açıkça işaretlenir. Hafif mavi bir ışık ile parlarlar ve genellikle görünümden gizlenmeyen pozisyonlara yerleştirilirler, bu da tasarımcıların oyuncunun ilerleyebilmesini istediğini açıkça gösterir. Bu karar, Witcher’ın duyu yeteneğini zayıflatmaz çünkü oyunun başka yerlerinde birçok kez önemli bir meydan okuma olarak kullanılır. Ancak sadece altın yol boyunca ilerlemek isteyenler için ek bir engel oluşturmaz.

0.3.3 EFSUNGER İŞARETLERİ

Geralt, çeşitli büyülere sahiptir. Konuşmalar sırasında insanların zihinlerini etkileyebilir, onları uzun menzilli bir kuvvetle itebilir ve yay oklarını geri sektirebilirsiniz. Yeni beceri sistemi, en iyi buildlerde minimum/maksimum puanla oynayan oyuncuları ödüllendirirken, yine de oldukça fazla esneklik sağlar. Ayrıca silah ve zırhlar çok çeşitliliğe sahiptir.

Oyunda klasik dövüş sahnelerinin biraz hantal olduğu yerlerde, haydutların üzerinize atlamasını anladığınızda onların saldırılarını sihirlerle geri püskürtüp darbeleri savuşturabilirsiniz.

0.3.4 HIZLI İLERİ SARMA 

Oyuncu, oyunun belirli bölümlerinde sinematik sahneleri ileri sarmak isteyebilir. Bunun çözümü ise şöyledir: Oynatıcı, herhangi bir kesilmiş sahneyi veya diyalog seçimini bir sonraki mevcut bölüme atlama yeteneğine sahiptir. Bu, bir oyuncunun bir konuşmayı veya diziyi tamamen reddetmek yerine kesim kesim reddetmesini sağlar. Ayrıca bir satıcı gibi tanıdık konuşma kalıplarını atlamak veya utanca yol açabilecek samimi karşılaşmaları geçmek için de son derece yararlı olabilir.

0.3.5 PARA BİRİMİ DÖNÜŞTÜRME

Oyunda hazine avcılığı veya ödül olarak edinilebilecek farklı para birimleri vardır. Sorun şu ki yalnızca bir para birimi Crowns, arazi genelinde mal ve hizmet alımı için yaygın olarak kullanılmaktadır. Diğer para birimi türleri Florens ve Orens, dünyanın en büyük şehri olan Novigrad’da Crowns dönüştürülmelidir. Vimme Vivaldi adında bir NPC, bu işlemin tek kaynağıdır ve sonsuz bir nakit çeşmesi ile donatılmıştır. O zaman oyuncunun gereksiz maliyeleri, yalnızca yararlı hale getirebileceği tek bir dünya konumuna yönlendirilmek üzere edinmesi garip görünebilir. Bence buradaki olay, tasarımcının bunun oyuncu için küçük bir angarya olacağını kabul etmesi ve ek karmaşıklıklar eklemekten kendini alıkoymasıdır.

0.3.6 ORYANTIRING

İlk olarak dünya haritasındaki konumları doldurmanın üç yolu vardır; yürüyerek keşfedin, ilan panolarını okuyun veya NPC’lerle konuşun. Tek başına bu çeşitlilik, oyuncunun bir görevi veya diğerini yapmaya kilitlenmediği anlamına gelir. Bunların her biri farklı miktarlarda bilgi edinmek için benzersiz bir yöntem sunar.

İkincisi, oyuncu bir görevdeyken bir konumdan kısaca geçse bile harita işaretçiyi eklenir. Bu davranış,  ilerleme ve serbest keşif arasındaki engelleri kaldırmaya yardımcı olur. Aynı zamanda oyuncunun bir görevi tamamlamasına ve serbest dolaşıma döndüklerinde yeni keşfettikleri yere başlamasına veya hemen çarpıtılmasına yol açabilir.

0.4 GWENT

The Witcher 3’te Gwent adlı koleksiyonluk kart oyunu var. Gwent, oyunun içinde bir kart oyunu. NPC lerle, tüccarlarla, barmenlerle hatta önemli politik kişilerle karşılıklı Gwent oynayabiliyorsunuz. Oyuncunun destesini geliştirmek için yeni kartlar edinmesi gerektiğini söylemek yeterlidir. Kartlar iki farklı şekilde elde edilebilir: NPC oyuncularını yenerek veya her ikisi de dünyanın dört bir yanına dağılmış satıcılardan satın alarak. İlişkili “Hepsini Topla” meta oyunu, oyuncunun nadir veya değerli bir öğeyi aramak istemesinin bir başka nedenidir. Bununla birlikte buradaki karşıtlık, tüm kartları avlama zorunluluğunun, yukarıda belirtildiği gibi yanlışlıkla yer bulmaktan daha kasıtlı ve ilgi çekici olmasıdır.  Gerçek hayatta ise Gwent oyununun çeşitli turnuvaları düzenlenmektedir.

0.5 CORE GAME LOOP 

Geralt, hikayede ilerleyebilmek için belirli döngülerden geçer. Madde madde anlatmak gerekirse:

  • Geralt’ın, Yennefer’ı Ciri’yi bulmak ve hayatta kalabilmek için savaşması gerekmektedir. Bunun için iki kılıca ve arbalete sahiptir. Bunları oyun içinde harita gezerek geliştirebilir.
  • Dışarıdayken atını çağırmak için istediğin zaman ıslık çalabilirsin. Bu The Witcher’ın devasa haritasında seyahat etmek için en hızlı yöntemlerden biridir.
  • Gerekli yerlerde paraya ihtiyaç olacaktır. Oyunda para kazanmanın yollarından biri köylere giderek yan görevleri tamamlamaktır. Ya da karakterin kullanmadığı eşyalar satılabilir. Bir Witcher çeşitli mutasyonlarla donatılmıştır. Bu mutasyonlar Witcherların içgüdülerini geliştirmiştir. Witcher duyularını kullanmak, hedefinin izinin sürmene yardımcı olacaktır.
  • Çeşitli iksirler yaparak kendini güçlendirebilirsin.
  • Oyun boyunca çeşitli düşmanlarla savaşırsın. Bunlar için büyü kullanmak gerekebilir.
  • Yüksek seviyeli düşmanlarla karşılaşmadan önce dikkatli olunmalıdır. Basit hatalar büyük sağlık sıkıntılarına mal olabilir. İksirlerle ve yiyecek içeceklerle can barı doldurabilir. Büyülerin, hepsini kullanmanı engelleyen bir bekleme süresi vardır. Daha fazla güç ve daha kısa bekleme süreleri için seviyelerini yükseltin.

Zanaat sayesinde bomba yapılır. Canavarların doğduğu yuvaları patlatarak canavarların tekrardan doğması engellenir.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe to our email newsletter today to receive updates on the latest news, tutorials and special offers!